This is me ... Friemeltje II

11weken 5 dagen - donderdag 6 september 2012

Vandaag was onze 2de afspraak bij de gyne.
De nekplooi werd gemeten en er werd een triple test gedaan (bloedafname om afwijkingen op te sporen)
Alles was prima in orde.
Voor de triple test was het risico erg laag. Minder dan 1 kans op 10.000.  Dus geen vlokkentest of waterpunctie nodig.  Oef!  Toch altijd een pak van je hart.

Vandaag werd me weer eens aangeraden om mijn diabetesdieet strikt te volgen.  De gyne hamert er echt op.   Dus ik ga proberen om me er zoveel mogelijk aan te houden.  Al is het deze keer niet zo gemakkelijk.  Ik heb zo'n zin in zoetigheid :-/
Het is een drijfveer wetende dat ik het in de eerste plaats voor dat kleine wondertje in mijn buik moet doen.  En met die gedachte lukt het me beter om uit de koekenkast te blijven.
In november wordt ik verwacht voor de uitgebreide diabetestest ... bweikes !

Aangezien ik de vorige zwangerschap al snel een verweekte baarmoederhals had en harde buiken, zal er binnenkort ook gestart worden met preventieve medicatie, nl. "vagina-snoepjes".  Ik ben eens benieuwd wat dat wel mag wezen.

De volgende keer zouden we het geslacht al kunnen zien.  Oh, ik ben zo benieuwd.

En we hebben nog eens een foto van friemeltje II.  Het meet iets van een 5cm van hoofd tot poepje.
Ongelooflijk hoe het op korte tijd al zo op een ienieminimensje lijkt.  Vingers, tenen, ... alles is al aanwezig.  Echt wonderbaarlijk !


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen